Greseala

GREȘEALA ca ETAPĂ și nu ca REZULTAT!

– De ce?

– Pentru că am greșit!

Totuși, realitatea e un pic diferită.

Răspunsul copilului va fi o justificare pentru că întrebarea îl face să se simtă VINOVAT.

”De ce” revendică socoteală. Vrei sau nu, e acuzativă.

Ne dorim să avem copilași iscusiți cărora orice demers să le iasă din prima.

Și totuși, mai ții minte? Când au îndeletnicit mersul, câte încercări și erori ne-a fost dat să susținem?

Acum, când e despre socotit/ priceput înțelesuri sau ”desenat” litere, de unde schimbarea asta de paradigma?

Ce s-a întâmplat pe parcursul câtorva ani de creștere? Și mai mai ales, cât de CONSTRUCTIVĂ îți va fi exigența?

Vino-ți în fire, nu-i despre tine. Nu tu greșești, cel mic o face și asta nu are întotdeauna legătură cu ce nu ai făcut tu indeajuns de bine!

Trage aer în piept și dezlipește-te de identificarea cu micul lui eșec.

E doar o greșeală dintr-un sir nemăsurat de încercări și erori.

Așa arată ÎNVĂȚAREA sănătoasă.

Fii ingăduitor cu el, dar și cu tine!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *