Roluri

Zilnic trecem prin stări de neputință venite din INCAPACITATEA de a gestiona situații cu încărcătură emoțională mare. Se întâmplă adesea pentru că facem CONFUZIE DE ROLURI.

Cum ar fi.

Copilul tău are nevoie de ajutor la teme.

Simplificat sună cam așa: el este un elev și are nevoie de un dascăl.

Hai să vedem munca unui dascăl. El se ocupa:

– să identifice ce anume nu iese

– să verifice dacă învățăcelul lui ”cunoaște materia”

– să găsească cea mai bună soluție de aplicare a teoriei sau a cunoștințelor anterioare in practică

– să susțină până la finalizarea sarcinii

– să evalueze înțelegerea, adică să oferă o problemă similară pentru a verifica dacă învățăcelul a priceput

– să ofere încurajări pentru viitor

Dacă constată erori, reia procesul. Dacă ajunge în același loc, ia o pauză și o ia de la început până ce odată evaluat, învățăcelul demonstrează că a înțeles plenar despre ce a fost vorba.

Cum își ajută părintele copilul dintr-un rol de dascăl pe care nu și-l asumă?

– adesea va rezolva problema, el însuși sau cu ajutorul copilul, dar fără a testa cunoștințele teoretice ale acestuia

– nu va ajunge la etapa evaluare, adică nu testează înțelegerea aprofundată

– va încheia cel mai adesea cu o mustrare sau cu un exemplu moralizator.

De ce?

Pentru că el confundă rolurile. Rămâne părinte când rezolvă o temă. Nu își ia ”în serios” ROLUL.

Dacă reușești să nu îți ieși din rol, vei percepe schimbări VALOROASE în relațiile semnificative.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *